Loading widget group article_left_top...

Įsigalioja automobilių registracijos mokestis, kurį mokėsime priklausomai nuo anglies dvideginio taršos

Šaltinis: BNS
VĮ „Regitra“ naujo Vilniaus filialo padalinio Avižienių grupės atidarymas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.
VĮ „Regitra“ naujo Vilniaus filialo padalinio Avižienių grupės atidarymas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Lietuvoje nuo liepos 1 dienos pradeda galioti automobilių registracijos (taršos) mokestis – jį reikės mokėti už kiekvieną aplinką teršiantį Lietuvoje įregistruojamą arba perregistruojamą automobilį. Mokesčio nereikės mokėti tik senovinių automobilių valdytojams ir keičiantis transporto priemonės savininko pavardei ar pavadinimui.

Loading widget group article_middle_widgets...

Mokestis svyruoja nuo 13,5 iki 540 eurų, priklausomai nuo automobilio rūšies ir nuo anglies dioksido (CO2) emisijos, jei ji viršija 130 gramų CO2 kilometrui.

Automobilių eilės prie „Regitros“
Automobilių eilės prie „Regitros“ / Valdo Kopūsto / 15min nuotr.
Valdo Kopūsto / 15min nuotr.
Automobilių eilės prie „Regitros“ / Valdo Kopūsto / 15min nuotr.
Automobilių eilės prie „Regitros“ / Valdo Kopūsto / 15min nuotr.
+11

Jei emisija sieks 131–140 gramų, mokestis dyzelinu varomiems automobiliams bus 30–540 eurų, benzinu – 15–270 eurų, dujomis – 13,5–243 eurai. CO2 emisijai viršijus 301 gramą, mokestis sieks atitinkamai 540 eurų (dyzelis), 270 eurų (benzinas) ir 243 eurus (dujos).

Už mažiausiai taršius automobilius reikės mokėti atitinkamai 30, 15 ir 13,5 euro.

Dėl šio mokesčio Seime buvo apsispręsta dar 2019-ųjų gruodį, priėmus į Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymą. Iš pradžių buvo planuota, kad jis įsigalios 2020-ųjų sausį, vėliau jo data nukelta iki liepos 1-osios, siekiant suteikti daugiau laiko pasiruošimui administruoti mokestį.