Loading widget group article_left_top...

Seimas vėl keičia nuomonę dėl automobilių taršos mokesčio: mokėsime kelis kartus?

Sniegė Balčiūnaitė
Šaltinis: BNS
Automobilių tarša  / Luko Balandžio / 15min nuotr.
Automobilių tarša / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Seimo valdantieji „valstiečiai“ atsisako idėjos automobilių taršos mokestį mokėti tik pirmą kartą Lietuvoje registruojant mašiną ir grįžta prie pirminės versijos – mokėti kaskart keičiantis automobilio savininkui.

Loading widget group article_middle_widgets...

Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkė Agnė Širinskienė Seime šią savaitę registravo pataisas, kuriomis iš Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo pavadinimo braukiamos žodis „pirmos“. Pakeitimais mokestį mokėti visais atvejais, kai keičiamas transporto priemonės valdytojas.

Išimtis būtų taikoma, kai keistųsi transporto priemonės savininko pavadinimas, jeigu jis būtų įmonė, arba fizinio asmens vardas ar pavardė, pavyzdžiui, ištekėjus.

Apklausa

Koks turėtų būti taršių automobilių mokestis, kad priverstų atsisakyti senienų?
20 Eur per metus pakanka
43% | balsų: 23545
43% | balsų: 23545
50 Eur per metus
8% | balsų: 4549
8% | balsų: 4549
100 Eur per metus
8% | balsų: 4144
8% | balsų: 4144
200 Eur per metus
10% | balsų: 5239
10% | balsų: 5239
500 Eur ir daugiau
31% | balsų: 17023
31% | balsų: 17023
Rezultatai | Viso balsų: 54500

Mokesčio dydis svyruos nuo 13,5 iki 540 eurų, jis priklausys nuo anglies dioksido (CO2) emisijos kilometrui dydžio. Visi automobiliai būtų apmokestinami nuo 130 gramų CO2 kilometrui.

Žemutinė mokesčio taikymo riba – 131-140 gramų CO2 kilometrui dyzeliniams, benzininiams ir dujiniams automobiliams. Dyzeliams automobiliams mokestis būtų nuo 30 iki 540 eurų, benzininiams – nuo 15 iki 270 eurų, dujiniams – nuo 13,5 iki 243 eurų.

Už taršiausius dyzelinius automobilius, kurių CO2 emisija viršija 301 gramą kilometrui, reikėtų mokėti 540 eurų, už benzinu ir dujomis varomus automobilius – atitinkamai 270 ir 243 eurus. Už mažiausiai taršius dyzelinius automobilius tektų mokėti 30 eurų, benzininius – 15 eurų, dujinius – 13,5 euro.

Šiuos pasiūlymus trečiadienį svarstys du Seimo komitetai.

Seimas spalio pabaigoje nepritarė panašiam Vyriausybės teiktam taršių automobilių mokesčio įstatymui, kuriuo irgi siūlyta mokestį, iš kurio į biudžetą kitąmet planuota surinkti 29 mln. eurų, mokėti kiekvieną kartą registruojant automobilį.

Tada keli „valstiečiai“ pasiūlė mokestį taikyti tik pirmą kartą registruojant automobilį.

Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika anksčiau yra sakęs, kad vis tik bus grįžtama prie ministerijos anksčiau pasiūlyto mokesčio modelio, kuriam Seimas nepritarė.