Loading widget group article_left_top...
Prenumeratoriams

10 pokyčių 2026-aisiais, kurie palies kiekvieno piniginę

Pinigai / Shutterstock nuotr.
Pinigai / Shutterstock nuotr.

Naujieji metai gyventojams atnešė ne tik didesnius atlyginimus, bet ir brangesnius degalus bei alkoholį, apmokestintus saldintus gėrimus, pasikeitusią mokesčių tvarką. 15min apžvelgia, kokios 2026 metais įsigaliojusios naujovės palies gyventojų pinigines.

Loading widget group article_middle_widgets...

Dalį šių pokyčių Lietuvos gyventojai pajus jau sausį, kiti įsigalios ateinančiais mėnesiais. Vieniems jie reikš didesnes pajamas ar išmokas, kitiems – papildomas išlaidas ir naujus mokesčius. Pateikiame svarbiausias 2026 metų naujoves ir pokyčius.

1. Didėja atlyginimai, didėja ir PSD

Kaip nurodo „Sodra“, minimalus mėnesinis atlyginimas (MMA) šiais metais padidėjo 115 eurų – tai 11,1 procento daugiau nei pernai. Dabar, neatskaičius mokesčių, MMA siekia 1153 eurus. Taip pat 70 centų padidėjo ir minimalus valandinis atlyginimas – dabar jis siekia 7,05 euro.

Augantis MMA lėmė, kad nuo 2026 metų pradžios taip pat didėja privalomojo sveikatos draudimo (PSD) įmokos. Minimali PSD įmoka sieks 80,48 euro per mėnesį – beveik 8 eurais daugiau nei 2025 metais, kai ji sudarė 72,45 euro. Įmoka sudaro 6,98 proc. nuo MMA.

Šią įmoką kas mėnesį patys moka individualią veiklą vykdantys gyventojai, verslo liudijimų turėtojai, taip pat asmenys, kurie nedirba, nesimoko, nėra registruoti Užimtumo tarnyboje ir nėra draudžiami valstybės lėšomis.

Svarbu pasitikrinti ir atnaujinti mokamas sumas – sumokėjus pagal seną tarifą, draudimas negalios.


Kai kuriais atvejais PSD už asmenis sumoka įmonės: individualios įmonės – už savininkus, ūkinės bendrijos – už tikruosius narius, o mažosios bendrijos – už narius ar vadovus, jei jie gauna atlygį. Gyventojams, kurie PSD moka automatiškai per banką, svarbu pasitikrinti ir atnaujinti mokamas sumas – sumokėjus pagal seną tarifą, draudimas negalios.

Plačiau skaitykite: PSD įmokos didėja: kitąmet tai kirs per kišenę

2. Brangiau mokėsime už saldintus gėrimus

Kaip numatyta Seimo priimtame Akcizų įstatymo pakeitime, 2026 metais pradėti taikyti akcizai nealkoholiniams saldintiems gėrimams, kurių sudėtyje yra pridėto cukraus (jeigu jo kiekis viršija 2,5 g 100 ml gėrimo), taip pat gėrimų koncentratams, kurie skiedžiami vandeniu ar kitais skysčiais.

Coca cola  / Shutterstock nuotr.
Coca cola / Shutterstock nuotr.

Pavyzdžiui, dabar litro gaiviojo gėrimo kaina gali padidėti 9–25 centais. Vaistai, medicinos priemonės, maisto papildai, specialiosios medicininės paskirties produktai ir kūdikių mišiniai apmokestinami nebus.

Plačiau skaitykite: „Cukraus mokestis“ – po kelių dienų, tačiau kas tiksliai bus apmokestinta – neaišku

3. Brangsta svaigalai

Pagal Lietuvos Respublikos akcizų įstatymą nuo sausio 1 d. didėja alkoholio ir tabako gaminių (cigarečių, cigarilių, cigarų, rūkomojo tabako, kaitinamojo tabako ir elektroninių cigarečių) kainos.