Loading widget group article_left_top...

Seimo komitetas: PVM lengvata elektroninei žiniasklaidai – nuo sausio

Sniegė Balčiūnaitė
Šaltinis: BNS
Žiniasklaida / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.
Žiniasklaida / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Lengvatinis 5 proc. pridėtinės vertės mokestis (PVM) elektroninei žiniasklaidai – laikraščiams, žurnalams ir kitiems periodiniams leidiniams – turėtų būti taikomas nuo 2021 metų sausio, nusprendė Seimo Biudžeto ir finansų komitetas.

Loading widget group article_middle_widgets...

Komitetas sprendimą priėmė antradienį, apsvarstęs Seimo Teisės departamento išvadą – teisininkai siūlė PVM lengvatos įsigaliojimą numatyti nuo 2021 metų liepos.

„Lengviname situaciją, o kai lengviname tokio atidėjimo (pusmečiui – BNS) nereikia“, – posėdyje sakė komiteto vadovas Mykolas Majauskas.

Tuo metu „valstietis“ Valius Ąžuolas įspėjo, kad Valstybinė mokesčių inspekcija iki sausio nespės parengti išaiškinimų dėl naudojimosi lengvata.

Valius Ąžuolas / Luko Balandžio / 15min nuotr.
Valius Ąžuolas / Luko Balandžio / 15min nuotr.

„Mokesčių inspekcijai reikės paruošti daug išaiškinimų, kad nebūtų interpretacijų, nes ta lengvata norės daug kas pasinaudoti“, – teigė V.Ąžuolas.

Lengvatinis PVM tarifas nebūtų taikomas techninėms, bibliografinėms ir panašioms duomenų bazėms, erotinio ar smurtinio pobūdžio arba profesinės etikos nesilaikantiems leidiniams.

Jeigu Seimas pataisas priims, biudžetas per metus neteks apie 1 mln. eurų pajamų.

Šiuo metu Lietuvoje interneto žiniasklaidai taikomas 21 proc. PVM. 5 proc. tarifas taikomas laikraščiams, žurnalams ir kitiems spausdintiems periodiniams leidiniams. M.Puidokas siūlo lengvatą taikyti internete platinamiems leidiniams.