Loading widget group article_left_top...
Prenumeratoriams

Svarstymai dėl NT mokesčio įgauna pagreitį: už kokį būstą ir kiek mokės gyventojai?

Nekilnojamas turtas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.
Nekilnojamas turtas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Pavasarį Finansų ministerijos pristatytoje mokesčių reformoje svarbią vietą užėmė naujas nekilnojamojo turto apmokestinimo modelis. Ministerija siūlo juo apmokestinti ir pirmojo būsto savininkus, taip pat nukreipti surinktas pajamas savivaldybėms. Tiesa, parlamentarai jau ėmė teikti ir savo iniciatyvas, kaip mokestį tobulinti – pavyzdžiui, išplėsti savivaldybių galimybę apsispręsti dėl mokesčio tarifo arba neapmokestinti žemės ūkyje naudojamo NT. Bet ar pavyks pokyčius priimti?

Loading widget group article_middle_widgets...

Būsto savininkai diskusijas dėl naujo mokesčio turėtų sekti itin akylai.

Nors nekilnojamojo turto mokestis egzistuoja ir dabar, Finansų ministerija pasiryžusi įvesti ne vieną pokytį.

Šiuo metu mokestį reikia mokėti tik tada, kai visų turimų NT verčių suma viršija 150 tūkst., po pakeitimų būtų apmokestinamas kiekvienas būstas atskirai, netgi pirmasis.

Daugiabučių projektas „Būk čia“ / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.
Daugiabučių projektas „Būk čia“ / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Tiesa, dėl lengvatinio apmokestinimo skaičiuojama, kad pusė žmonių mokėti mokesčio neturės, o vidutinis mokestis per metus sieks 14 eurų.

NT mokesčio tarifai pagal naująjį modelį būtų susieti su vidutine konkrečios savivaldybės NT turto verte (mediana).