Loading widget group article_left_top...

975 įmonės sulaukė VMI pranešimų dėl nesumokėto mokesčio

Šaltinis: 15min
Vilkikai / Susisiekimo ministerijos nuotr.
Vilkikai / Susisiekimo ministerijos nuotr.

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), bendradarbiaudama su Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA), išsiuntė individualius pranešimus 975 krovinių vežėjų įmonėms, kurios per pastaruosius penkerius metus nesumokėjo mokesčio už Lietuvoje įregistruotas sunkiasvores krovinines transporto priemones, rašoma LTSA pranešime žiniasklaidai.

Loading widget group article_middle_widgets...

LTSA ir VMI, išanalizavusios Europos ekonominės erdvės (EEE) šalyse atliktų privalomųjų transporto priemonių techninių apžiūrų duomenis, nustatė įmones, kurios privalėjo sumokėti šį mokestį, tačiau nesumokėjo. Paaiškėjus mokestinei spragai, vežėjai buvo pakviesti susimokėti geranoriškai, todėl dalis įmonių tai jau padarė.

Dabar individualūs VMI pranešimai išsiųsti 975 įmonėms, kurios iki šiol nesumokėjo privalomo mokesčio. Tikimasi, kad pateiktas konkretus transporto priemonių sąrašas ir išsami informacija padės įmonėms geranoriškai įvykdyti mokestinę prievolę, nelaukiant, kol bus pradėti nesumokėto mokesčio išieškojimo procesai.

Sukurtas specialus įmokos kodas – sumokėti raginama nedelsiant

Vežėjai raginami nesumokėtą mokestį už Lietuvoje įregistruotas sunkiasvores krovinines transporto priemones nedelsiant sumokėti į VMI biudžeto pajamų surenkamąją sąskaitą, nurodant specialiai šiam tikslui sukurtą įmokos kodą 7930.

Jeigu įmonės susiduria su finansiniais sunkumais ir negali sumokėti visos sumos iš karto, pradelstą mokestį galima sumokėti dalimis, tačiau visa mokėtina suma turi būti sumokėta ne vėliau kaip iki šių metų spalio 1 d. Nesumokėjus mokesčio iki nustatyto termino, bus pradėtas teisinis jo išieškojimo procesas.

VMI pranešimuose – informacija vežėjams

VMI išsiųstuose pranešimuose pateikiami konkretūs transporto priemonių, už kurias nebuvo sumokėtas mokestis, duomenys bei praktinė informacija apie veiksmus, kuriuos turi atlikti įmonė. Pranešimuose nurodoma, kad mokestis turi būti sumokėtas už 2020–2026 metų laikotarpį.

Problema atsirado po 2020 m. pradžioje priimto sprendimo automatizuoti užsienyje atliktos techninės apžiūros pripažinimą, neužtikrinant, kad kartu būtų patikrinama, ar sumokėtas Lietuvoje privalomas mokestis už įregistruotas krovinines transporto priemones. Dėl to dalis vežėjų išvengė šio mokesčio techninę apžiūrą atlikdami užsienyje, dažniausiai Vokietijoje.

Vieno vilkiko ir puspriekabės junginio mokestis siekia vidutiniškai 433 eurus per metus.